Wednesday, January 7, 2009

al-kisah tentang ular

aku di lahirkan pd tahun 1986..masa 2 empangan kenyir dalam proses pembuatan kot..aku agak2la cz dia buat sekitar tahun 80-an..sebelum tahun 80 an my mum keje kat ladang kelapa sawit kat situ(sekarang pengkalan gawi)..di kata sungainya cantik..banyak ikan..ada batu2 yang besar2 dan cantik..that the intro..

pe yang aku nak shared kat korang pasal ular kan?...mak aku kata dulu ada ular yang besar kat sungai tu(sungai terengganu)..ular 2 nama "ular mak bidal"..aku pun tak tau kenapa pgil cm2..p mak aku kata bentuk dia macam tikar..orang nampak pun buih2 je...aku kurang pasti rrr coz aku masa 2 tak sampai ke bumi lagi...

n the latest story plak dtg dari kaki pancing kampung aku...diorang terserempak dengan suatu makhluk...besar...bayangkan kayu yang terpacak kat tasik tu tumbang kerana dilanggarnya..pada bulan disember 2008..new tragedi..nasib baik diorang sempat naik ke darat..dulu dalam awal tahun 90-an diorang pernah terserempak sekali..diorang kata benda tu hitam n panjang berenang dalam air..ni abang(bergambar dengan ikan kelah) aku sendiri yang cite. diorang naik ke darat dengan cepat.diorang kaki pancing dan perintis lubuk2 baru bagi kaki pancing kampung aku. kg pelong setiu..

tapi lain pula dengan cite adik aku..dia kerja driver bot pelancong kat chalet musang n selalu bawa pelancong...tak pernah terserempak..tp jumpa ular besar2 tu biasala..

aku harap kaki pancing yang baru nak mencuba baik hati2...p orang kat situ dah biasa..p aku tak tau dirang jumpa ke takk...wassalam...

No comments:

Post a Comment