Saturday, January 10, 2009

OURS TRIP

camp site
pian dapat ikan tilam/poteng
pok kar on the port...

ni la malam2 kita orang...aku juru gambar...survival beb...
ni pidi,pok kar n fuad duk posing dengan cucu ikan toman di bawah jambatan sungai buluh nipis...tasik kenyir...malam 2 kita orang kena pukul ribut nasib baik tak melayang khemah...kalau tak...ntahla..
nila 1pemandangan di terengganu mati..tempat yang tersohor dengan ikan kelah tu....
ni 1st trip kami...pok kar tidur atas tanah je..kami semua pun sama rr....
ni aku...komander trip ni....
ni plak pian..ntahla dia cari pe kat dalam sungai tu...

Untuk pengetahuan semua..bukan senang nak dapatkan crew untuk menyertai sesuatu trip atau ekpedisi…untuk Berjaya dalam sesuatu trip beberapa elemen perlu ada seperti semangat berpasukan, kemahiran ikhtiar hidup, ketahanan fizikal dan mental dan juga memerlukan perbelanjaan yang besar.

Aku cukup bangga kerana dapat crew yang mempunyai keseluruhan elemen tersebut. Untuk menganjurkan Sesutu trip bukan suatu perkara yang mudah.pengorbanan semua crew sangat penting. Dari trip yang pertama sehinggalah trip yang terbaru aku rasa begitu gembira sekali kerana semangat remaja itu aku lihat dalam crew laynext fishing club. Memang payah dan sukar untuk kembali bersama lagi selepas ini. Untuk sama-sama mengharungi nikmat hidup remaja. Suka duka kami harungi bersama. Selalu terlintas di kepala aku bila kita semua sudah ada kehidupan masing-masing nanti. Adakah kita dapat bersama semula??

Kemana plak cite aku ni….hehehehe…aku cite jela ek..

Aku ingin kenalkan korang semua dengan ketua kelab iaitu fuad. Dia memang seorang yang amat ceria, mudah didampingi.kreatif dan banyakla. dialah penggerak utama kelab ni..cukup bertanggungjawab..tak pernah mengeluh dan yang penting orang lama dan berpengalaman..hahahahaha..kau dah tua ad..bl nak kawin dengan datin..dah kawin nanti susah aku nak ajak kau join trip..huhuhu..

Crew yang kedua, pok kar..pok kar adalah seorang yang sangat bersemangat dan berani.aku tabik kat kau kar..dalam trip dialah orang yang sangat peka dengan keadaan sekeliling. Menjaga keselamatan kami dan membuat keputusan dengan tepat..

Crew ketiga, pian(Rambo). Pian merupakan orang yang sangat penting dalam hutan. Otak kreatif bro..macam ramboo..buat senduk dari buluh..meja makan dan gajet lain.dan engko orang yang banyak pengalaman..kau tak banyak songeh..kau buat je keje kau…memang hebat..

Crew keempat ialah pidi..aku minta maaf dengan kau dd..engko je asyik masak untuk kami..tanpa engko kita orang tak dapat makanla…hahahaha..pidi ni juga seorang yang bertanggungjawab dan amat berpengalaman dalam aktiviti memancingni.

Dan yang kelima ialah aku sendiri(lias)..aku hanya tunjuk jalan dan penasihat je. P aku bangga dengan korang semua. akan ku lipat kenangan kita bersama hingga akhir hayat aku. aku dapat bayangkan lepas kita grad nanti 2010..kita sukar untuk bersama lagi..tapi aku harap korang semua jangan lupa deti k yang kita harungi bersama. Semangat setia kawan yang kita tunjukkan hari ini, kita jangan lupakan dan teruskan..tanpa korang semua tripni tak menjadi dan tiada erti langsung. Walau hasil tangkapan tidak memberangsangkan tp aku puas hati coz saat2 remaja aku dengan korang aku tempuhi dengan begitu istimewa sekali. aku tau saatni hanya sekali je dalam hidup ini. Terima kasih semua..

lupa...aku nak cite sket je...trip pertama..pada trip pertama kita orang takde pe2 halangan...cuma sukar nak cari port je coz ramai sangat kaki pancing..ada yang datang dari k.lumpur n merata tempatla.

2nd trip...2nd trip memang banyak dugaan..mula2...motor fuad pancit...yang kedua..hujan dan jalan licin..2 pada hari pertama je..hari kedua..gajah ada berhampiran..apa lagi kita orang cabutla...kecut perut tau..lepas tu tengah malam khemah kita orang dipukul ribut plak..dan hari last motor pok kar kehabisan minyak...kalaulah crew tak penyabar..aku tak taula..diorang tak serik...nak g jugak lagi..aku tabik dengan korang semua..terima kasih la coz korang semua sporting...aku suka memancing dengan korang semua.

Dan akhir sekali kepada semua crew lain yang terlibat seperti ijat,seril,yo,pije,p-rol,fifi, apih dan yang lain-lain lagi, aku ucpkan syabas kat korang. korang sangat bersemangat.

No comments:

Post a Comment